Met een keurmerk op de website, of diverse keurmerken op de website kan men laten zien dat er een oog is voor de consument. Consumenten hechten namelijk veel waarde aan keurmerken en hoogwaardige kwaliteit. Door het verkrijgen van een keurmerk laat een aanbieder zien dat de consument het belangrijkste is op de website en niet het verkopen van producten.
Het is zo gek niet te bedenken, of er is wel een keurmerk voor een branche of een website te vinden. Een voorbeeld hiervan is de reisbranche. Het is mogelijk om binnen de reisbranche een aantal keurmerken te krijgen zodat de consument ervan verzekerd is altijd veilig op reis te gaan of een goede deal te doen met een bepaalde reisorganisatie. Keurmerken voor diverse levensmiddelen doen het ook altijd goed vanwege een groot aantal allergieën bij mensen.
Een goed advies als u als bedrijf of website op zoek bent naar een keurmerk, dan doet u er verstandig aan om voor een keurmerk te kiezen dat een echte meerwaarde heeft voor uw organisatie of website. Het is dan zelfs ook nog aan te raden om erbij te vermelden waarom juist dit specifieke keurmerk meerwaarde heeft en waarin uw website of bedrijf zelfs uit blinkt en het keurmerk verdiend heeft.
Binnen de keurmerk zijn er ook een aantal dingen die men beter niet kan ondernemen om betrouwbaarheid te vergroten. Plaats dus nooit een keurmerk op de website waar geen verband mee is en al helemaal geen keurmerk dat zelfbedacht is. Want de consument is niet gek. Daarnaast is het onzin om zelfs maar te vermelden dat een webshop goedgekeurd is door de overheid.