Sinds juli 2008 is het voor ondernemers verplicht geworden om hun KvK-nummer te vermelden op hun website. Het nummer moet duidelijk in beeld worden gebracht en er mag geen onduidelijkheid over bestaan dat het om het KvK-nummer gaat. Daarnaast is het sinds mei 2010 verplicht om het KvK-nummer te vermelden op alle schriftelijke correspondentie. Ook dus in e-mailberichten. Mochten ondernemers hieraan nog niet voldoen, dan kunnen zij volgens de wet een boete opgelegd krijgen die kan oplopen tot vele tienduizenden euro's.
Helaas zijn er nog steeds een aantal websites, maar ook webshops die hun KvK-nummer niet hebben vermeld op hun website. Zelfs niet op de contactpagina. Dit is erg jammer, omdat ook kritische consumenten vaak al oog hebben voor dit soort kleine zaken. Mocht het KvK-nummer bijvoorbeeld niet op een webshop vermeld staan, dan kan het zo zijn dat de klant dus besluit toch maar niets te kopen omdat het er onbetrouwbaar uitziet.
Het vermelden van het KvK-nummer, maar zeker ook het vermelden van het BTW-nummer op de website van een webshop straalt dus vertrouwen uit naar klanten en potentiële klanten. Zo kunnen consumenten er dus van verzekerd worden dat wanneer ze met een bedrijf in zee gaan dat het KvK-nummer heeft vermeld op haar website betrouwbaar is en zij ook gegevens op kunnen vragen bij de Kamer van Koophandel.
Vermeld het KvK-nummer op een duidelijke plaats op de website, maar ook op een duidelijke plek op de overige schriftelijke communicatie. Bijvoorbeeld bij de adresgegevens of helemaal onderaan op de pagina in een van de onderhoeken.