Hoe lang bestaat het bedrijf of de webwinkel? Hieraan kun je afleiden hoe betrouwbaar het bedrijf is.
De continuïteit van een bedrijf zegt iets over de waarde van het bedrijf. Een bedrijf dat al jarenlang een vaste speler is op de markt legt meer gewicht in de schaal dan bijvoorbeeld een bedrijf dat een nieuwe speler is en net komt kijken. Deze doorgewinterde spelers kennen vaak de markt door en door, maar zijn ook aan diverse veranderingen onderhevig. Door in te spelen op veranderingen in bijvoorbeeld de samenstelling van bevolking kunnen zij nieuwe behoeften snel in kaart brengen.
Bedrijven met een langere bestaansgeschiedenis kunnen ook putten uit vaste waarden die het bedrijf door de jaren heen overeind hebben geholpen. Deze vaste waarden zijn waarschijnlijk nog steeds verwerkt in de bedrijfsstrategie, want deze waarden leiden naar de kernwaarden van het bedrijf. Namelijk de reden waarom het bedrijf bestaat. Deze bestaansreden is verwoord in de missie en visie.
Om een blijvende speler te blijven op een markt die dynamisch is, dienen bedrijven steeds maar weer te moeten innoveren. Innovaties kunnen vele vormen aannemen. Te denken valt aan bijvoorbeeld totaal nieuwe producten, aangepaste producten of diensten, of misschien zelfs een aangepaste bedrijfsstructuur of het wisselen van posities van personeel. Innovaties kunnen op tal van gebieden aanwezig zijn.
Kennis moet in een bedrijf blijven vloeien om optimale resultaten te kunnen behalen. Bedrijven die zichtbaar gebruikmaken van diverse kennisgebieden en ook niet te schuw zijn om informatie van andere partijen aan te nemen, worden als betrouwbaar ervaren. Een vastgeroest bedrijf is namelijk een stilstaand bedrijf in de ogen van de consument.